Gwy wandelt

zondag 12 november 2017

In Balegem

De wandelclub Land van Rhode staat altijd garant voor een mooie leuke wandeltocht.
Ook vandaag weer, ook al zit het weer niet mee, spoorde ik er naar toe.
Samen met een buslading wandelende palen bereikte ik de startzaal. Wegens andere bezigheden kan ik alleen maar in de morgen wandelen. Uit de aangeboden afstanden kies ik op deze pannenkoeken wandeling voor de 14.
Met mijn rode poncho aan begin ik de tocht. Eens het dorpje uit leiden de wandelpijlen onze over modderige wegjes. De Balegemse steen is bekend, en we passeerden de steengroeve. Wandelaars in beide richtingen hier. De 6km stappers zijn op hun terugweg en wij stappen door, richting Oombergen. Langs vele boomgaarden bereiken we de rustpost. Tijd voor een boterham met soep, en gebabbel .
Langs een voormalig tramspoor en dan naar de vallei van de Cotthembeek. Van daaruit een slijkerige klim. De zon komt er door als ik op de berg ben.
Het einde van de tocht brengt ons nog langs de Guillotine molen en een watermolen.
Zo rond half twaalf zit mijn wandeling door het bruisende Balegem erop.
Vooraleer naar het station te gaan eet ik eerst de rest van mijn lunch.
Samen met een drietal medewandelaars neem ik de trein naar Gent. We praten na over de mooie wandeltochten van dit weekend en wisselen onze ervaringen uit.

Mijn mobieltje vertelt me dat ik 2u22 gewandeld heb om 14,69 km te stappen.
Het was 7°C bewolkt met af en toe regen en zon. Afstanden, temperatuur en ook foto's staan op mijn GSM. Klik hier voor mijn foto's van die zondagmorgen in Balegem

Geen opmerkingen: