Gwy wandelt

dinsdag 3 september 2019

Avondthee

Deze namiddag, toen ik weer op mijn flat was, sorteerde ik de OKRA magazines. Dan op wandel om bladen te bezorgen.
Mijn ronde is 4 km, en met het bussen en praten met leden, neemt dat zo anderhalf à twee uur in beslag.
Daarna weer in mijn flat.
Na het leegmaken van de postbus, eerst opruimen.
Dat was meer dan nodig.
Op mijn tafel stond nog een kop koffie, kwart vol. Die was beschimmeld. Evenzo de theekan die op een ladenkast stond met nog een restje in. Voor de vele kleine vuurvliegjes met de spuitbus rond.
Dan de afwas doen.
Pas daarna maakte in mijn bagagetas leeg: niet gebruikte kleren weer in de kast, gedragen kleren in de wasmand, toiletgerief in de badkamer.
De papieren die ik bij mijn ontslag uit het ziekenhuis meekreeg, opzij gelegd om bij het bezoek aan mijn huisarts mee te nemen.
Dan de post doorgenomen en vanuit de Kwartelbode mijn wandelkalender bijgewerkt.
Ondertussen had ik mijn laptop open gezet, die begon meteen te upgraden.

Het leven herpakt zich.

Om rustig te slapen drink ik nog een thee met Postula kruiden, een slaapmengeling.

Geen opmerkingen: