Gwy wandelt

dinsdag 3 september 2019

Vaarwel Palfijn

Het was mijn laatste dag in de afdeling geriatrie van het ziekenhuis aan de Gentse Watersportbaan.
Ik ben daar goed verzorgd en verpleegd geweest.
Mijn dank aan de heelkundigen, aan de verpleegkundigen, aan de verzorgers. En mijn respect.
Attentvol, vriendelijk. Met zo een bekommernis komt iemand als ik er snel bovenop.
Anderen hebben wat meer complicaties, dan duurt het wat langer.
Mijn kamergenoot mocht ook vandaag het hospitaal verlaten.
Dinsdag vorige week stond hij op de autobus te wachten om bij zijn vrouw op ziekenbezoek te gaan. In volle zon nog wel. Hij kreeg een hitteslag en viel. Omstaanders zorgden ervoor dat hij opgehaald werd. In het ziekenhuis bleek dat hij volledig uitgedroogd was.
Nu is hij net als ik er door. Hij mag ook naar huis.

Geen opmerkingen: