Gwy wandelt

zondag 17 november 2019

Aan de Leie

Op zo een zondag (17 dec 2019) , een zonnige zondag nam ik de lijnbus naar Drongen.
Doel was de Leietocht, ingericht door de Postiljon van Merelbeke.
De wandelclub richtte die tocht nu al voor de 29ste keer in.
Ik heb al gestapt met als startplaats aan de Gentse Albertbrug.
Ik heb al gestapt met als startplaats Drongen, bij de abdij.
Vandaag was de startplaats Drongen Baarle.
Zo konden we nieuwe wandelwegen ontdekken en bewandelen.
Ik heb over paden gewandeld die ik niet eens kende.

Ik koos voor de 15, maar dan op mijn eigen manier. Ik startte aan de rustpost, een kleuterschool in Drongen dorp. Daar ontbeet ik eerst. Ik kocht een koffie om daarbij de croissants te eten, die ik mee had. Het was wel raar natuurlijk want ik was nog niet ingeschreven.
Dan stapte ik zo een 7 km. Een mooi afwisselend parcours. Heel wat veldwegen. Puur genieten.
Toen ik aan de startzaal kwam verschoot ik toch wel. Zo veel volk! Het was aanschuiven om in te schrijven.
En dan daarna voerde de tocht ons langs smalle weggetjes naast de Leie. De Leietocht doet haar naam eer aan.
Op zo een zonnige dag mochten we als clubwandelaars de wandelpaadjes delen met joggers, mountainbikers, fietser. Iedereen wou blijkbaar buiten zijn.
We wandelden dikwijls over de zogenaamde trage wegen. Als wandelaar mogen we zeker dankbaar zijn voor al het werk dat de werkgroepen trage wegen bewerkstelligen.

Om een idee te krijgen van deze tocht, kijk dan naar o.m.  de fotoreeks van mijn clubgenoot René>.
Er staan meer foto albums op facebook.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Weer eeens bedankt Ghuy voor mijn foto's toe te voegen,was zeer druk aldaar met start te Baarle Drongen !
Grtn,Rene.