Gwy wandelt

vrijdag 8 november 2019

Domiciliefraude

Ik las nu een artikel over domiciliefraude.
Mensen wonen niet waar ze gedomicilieerd zijn.
Dat kan zijn dat ze bij een ander wonen. Dit zou dan kunnen blijken uit de energiefactuur.
Dat kan ik niet goed begrijpen.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je huishuur betaald om een hogere uitkering te krijgen. Hoe hoog is die uitkering dan wel?
In mijn eigen geval - om maar iets te zeggen - ik kook nooit in mijn flat. Ik heb geen wasmachine. Ik heb zelfs geen strijkijzer. Ik eet buitenshuis. mijn was doe ik in een wasserette. Mijn energieverbruik zal dan ook wel minimaal zijn.
Wel moet ik voor mijn Nederlands pensioen geregeld een bewijs van woonst overleggen. Ik heb zelfs al eens controlemensen op bezoek gekregen.
Maar het ging er dan niet over of ik daar wel woonde, maar of ik wel alleen woonde.
Met meer dan een op het zelfde adres wonen, zou ook een vorm van domiciliefraude zijn, als er maar één gedomicilieerd is.
Maar wat is op het zelfde adres? Familie uit Engeland zal allicht wel een avond mogen blijven slapen. Het mag niet duurzaam zijn. Duurzaam ? Zou airbnb dan wel toegelaten zijn? Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
De antifraude kan misschien beter de airbnb checken in plaats van de energiefactuur.

Geen opmerkingen: