Gwy wandelt

dinsdag 20 januari 2015

Een drukke morgen

Om 9u30 stonden twee punten in mijn agenda genoteerd. Twee punten waarvan ik vermoedde dat ik nog heel wat nawerk zou hebben.

1)  was mijn tweewekelijks bezoek aan mijn neuro-psychiater.
En het blijft voor mij een moeilijke taak om aan mijn levenshouding verder te werken.
Maar ja ... Ik ben geen opgever.

2)  was een stuurgroepbijeenkomst van OKRA Academie. - Ik was heel wat te laat natuurlijk -.
Ook hier staat mij nog wat werk te wachten.
Meehelpen in verschillende sessies, en een inleiding verzorgen.
Die inleiding is dan om een spreker voor te stellen die het over Bach zal hebben.
Wat veel door mijn hoofd klinkt is het " O Haupt voll Blut und Wunden, " uit de Matheüs-passie.
Het onderwerp van de voordracht van Wouter De Bruyne luidt : "Bach, zoveel meer dan de Matheüspassie"
Ik zal dus wat werk hebben om de inleiding voor te bereiden. Dat zal wat opzoekwerk in de bibliotheek en op internet vergen.
Naar de bibliotheek ben ik al geweest, maar ik was mijn lidkaart vergeten. Ik heb dan ook gewoon een croque serrano met een soepje gegeten, en zal dus nog eens moeten terug keren, om de persmap over Wouter De Bruyne te bekijken.

En natuurlijk zal ik met ruime belangstelling luisteren naar hij wat te horen en wat hij te vertellen heeft.
Laat mij even iemand citeren.  Het gaat dan over de Van Eycks en Bach:
"Door deze ervaring getekend, verandert de toeschouwer/luisteraar, zonder dat hij het merkt, onomkeerbaar in zijn begrijpen, zien en beleven."

Geen opmerkingen: