Gwy wandelt

maandag 5 januari 2015

Rallye Paris Tour Eiffel

Zaterdag om 5u30 zijn we uit Gent vertrokken.
Onderweg namen we 3 kwartuur pauze voor ontbijt.
In Parijs om 10u30 kwam de autobus aan op de Place de la Concorde. Tot 15 uur waren we vrij en wandelden zo wat over de Tuilleries, langs het Louvre, langs La Chapelle, langs de Notre Dame. We verwonderden ons over de lange wachtrijen van mensen, die de gebouwen daadwerkelijk wilden bezoeken. Wij zelf hadden geen plannen om ergens binnen te gaan. Langs een brede winkelstraat bereikten we de kerstmarkt, en gingen door tot de Arc de Triomphe, om dan naar de obelisk terug te keren. Met de autobus bracht Filip ons dan naar het hotel, dat enkele honderden meters van de startplaats verwijderd was. 
Na ons geïnstalleerd te hebben vertrok ik met Dirk en Annie naar de Halle Georges Carpentier.
We moesten de gele wandelpijlen volgen, die op de grond aangebracht waren. Bovendien hadden we ook een plannetje en een wegbeschrijving mee gekregen. 
Ik was van plan om de 23 km te wandelen en om 16u15 vertrok ik daadwerkelijk.
We werden langs de voornaamste bezienswaardigheden van Parijs geleid, en door op het plannetje te kijken, kon men door even van het parcours af te wijken nog meer zien. 
Volk dat er was! We waren met bijna tienduizend wandelaars. In het centrum van Parijs kon men door de vele toeristen en uitgaanders over de koppen lopen. In het feestelijk verlichte Parijs was het heerlijk wandelen, ondanks dat ik verschillende keren de route verloren heb in het vele volk. 
Zo een tocht door een grootstad heeft toch wel bijzonders. 
Die ga ik nog een stappen. 
Klik hier voor mijn foto's  die ik op Google+ geplaatst heb. De meeste zijn weliswaar met mijn mobieltje genomen, want ik had mijn fototoestel in mijn hotelkamer laten liggen.
De andere wandelreizen die 'Wandelen in Europa' op de kalender 2015 heeft staan, zijn al volzet. Maar in 2016 ga ik zeker weer met de groep mee, ten minste bij leven en welzijn. 

Geen opmerkingen: