Gwy wandelt

zondag 18 januari 2015

Toch wat gedaan vandaag.

Ondanks het geen wandeldag werd, werd het toch een drukke dag vandaag.
Was wel nodig omdat ik wel een overvolle agenda heb volgende week.
Maar vandaag eerst wat huishoudelijk werk. De medicijnen hebben geholpen, en ik kon er weer tegen aan.
Dat was een wasje slaan, wandelschoenen uitborstelen, stofzuigen, dweilen, en wat ik het moeilijkst vind dat is mijn beddengoed verschonen. Om het hoeslaken over de bedovertrek te krijgen sukkel ik altijd, Maar uiteindelijk na wat tijd en moeite lukt het me toch.
Boodschappen moest ik niet doen. Ik had nog genoeg in mijn verblijf.

Van de gelegenheid dan ook gebruik gemaakt om achterstallige correspondentie weg te werken, en
bij te lezen. Maar het lezen ging me niet goed af. Het was een boek over het Lam Gods, en de schrijver weet er precies heel de schilderwereld en de muziekwereld bij te halen.
Dat gaat me wat te ver. Maar de illustraties zijn magnifiek. Ik heb dus toch van het boek genoten.

Wat ik ook nog kunnen regelen heb is wat de 'Vaarwel 66' noem. In februari neem ik afscheid van mijn 66ste levensjaar, en begin ik aan mijn 67ste.
Dit doe ik dan met een beleveniswandeling in de Sint-Baafsabdij. Iemand van Gandante, doet het meer dan gewoon als gids. Hij wordt zelf abt en laat ons gezelschap mee beleven in de geschiedenis van de abdij. Daarna trakteer ik nog in herberg Macharius.
De volgende toch ben ik dan 67, ik hoop er dan toch nog wat jaren bij te doen.

Ik wou ook de Euraudax-tocht van 10 februari verder op punt stellen, Maar dat is me niet gelukt. We kregen de juiste contacten niet de pakken. De regelingen rond de inrichting van die tocht zal ik dan even vooruit schuiven.

Natuurlijk heb ik nog meer gedaan vandaag.
Afin, met het werk dat nu verzet is kan ik volgende week weer van de ene naar de andere bijeenkomst lopen. En er zijn 3 bij, die nog heel wat nawerk zullen vragen.

Geen opmerkingen: