Gwy wandelt

maandag 19 januari 2015

Kleur de wereld met hoop

In Zelzate, in de kerk van Zelzate op de Grote Markt, gaat van 22 februari tot en met zondag 29 maart een tentoonstelling door van meditatiedoeken.
Het zijn kunstwerken die vanaf de zeventiger jaren vervaardigd zijn in verschillende landen.
Thema's zijn: gerechtigheid, verbondenheid, klimaatverandering, armoede, ommekeer, inkeer, de schepping, het kruis, het lijden, en natuurlijk de hoop waaraan de tentoonstelling haar naam ontleed heeft.
Dit gebeuren is elke zaterdag en zondag van 14 tot 17 uur te bezichtigen. Maar natuurlijk ook op andere dagen dat de kerk open is, kan je de uitstraling van deze werken bewonderen.
Geleid bezoek is mogelijk.
Meer informatie op de website van het dekenaat Evergem: www.dekenaat-evergem.be
Zelf kom ik - als ik het kan vermijden nooit meer in Zelzate. Maar deze keer zal ik een uitzondering maken. Ik denk dat ik een van de meditatiemomenten op woensdag zal kiezen.

Geen opmerkingen: