Gwy wandelt

vrijdag 29 april 2016

The World of Bobbejaan

Ik kon het niet nalaten om in de bib eens een CD van Bobbejaan Schoepen te lenen. Het werd meteen een CD-set met 3 CD's. Liedjes uit de jaren vijftig en 60 zijn geremasterd en op CD geplaatst. Het is een internationaal repertoire.
De set in uitgebracht in 2009. Het begint in het Frans en eindigt in het Engels.
En natuurlijk staan er de liedjes die mensen van mijn generatie allemaal mee neuriën er ook op.
  • De lichtjes van de Schelde uit 1952.
  • Café zonder bier uit 1959. 
  • Ik heb eerbied voor je grijze haren uit 1959.
    Nu ikzelf grijze haren heb, vind ik het liedje nog mooier dan vroeger.
Wat ik in de set het meest waardeer is, dat er niet alleen liedjes op staan die vroeger op de jukebox afgespeeld werden, maar dat een veel groter deel van zijn repertoire aan bod komt. 

Geen opmerkingen: