Gwy wandelt

maandag 7 november 2016

NTGent op de Minnemeers

"Parfum van de dood" is de titel van een artikel in De Morgen. Ik las het vanmorgen.
Toneel is niet enkel acteren, decors opbouwen, maar blijkbaar ook verrijkend als er een geur aan toegevoegd wordt.
Ooit heb ik eens een boek met de titel "Het Parfum" van mijn oudste dochter cadeau gekregen. Voor welke gelegenheid weet ik niet meer. Het was een mooi cadeau, want de inhoud van het boek herinner ik me nog altijd.
Dat boek wordt in het betrokken artikel van De Morgen aangehaald.
En laat het nu net gaan over een toneelstuk waarvoor ik al een ticket gekocht heb. In het toneelspel wordt ook een geur verspreid. Het noemt 'Kroniek'. Begin december ga ik er naar toe.
Neen. Het is niet de kroniek van een aangekondigde dood.
Toeval bestaat niet. Alles grijpt in elkaar.

Geen opmerkingen: