Gwy wandelt

zaterdag 3 augustus 2019

Hoevetocht

Ieder jaar in het weekend voor de dodentocht richt wandelclub IBIS een wandel 3 daagse in.
Vrijdag, zaterdag, zondag.
Vandaag was ik erbij. De wandeling op de tweede dag draagt de naam 'hoevewandeling' .  Zij wordt met gele pijlen aangegeven. Wij zagen nog wat blauwe pijlen van de bloemkoolwandeling op dag één. De wandeling op zondag wordt door rode pijlen aangegeven.
Bij de inschrijving koos ik voor de 21 km. De tocht is evenwichtig opgebouwd: 4 trajecten van zo een 5 km en 3 rustposten.
Het eerste traject bracht ons doorheen een groen, ruig gebied. Dan passeerden we een wijngaard en veel akkers met bloemkool, prei en andere groente. In de voetbalkantine te Oppuurs hadden we een eerste rust. Ik kon niet nalaten te denken dat velen hier volgende week ook zullen zijn in de  doortocht van de Dodentocht. Daar volgde een plaatselijke lus. De eerste keer was ik niet blijven zitten. De tweede na zo een tiental kilometer gestapt te hebben, nam ik wel een pauze.
Het derde traject was weer pico bello. Die eindigde in Liezele in Schemelbert, een hof met leuke brugjes en water.
Er was zelf een zanger die ons met zijn muziek aan het toetsenbord verblijdde.
Het vierde stuk bracht ons weer naar Puurs. Gezellig doorheen een rommelmarkt. Een mevrouw vroeg me of we wel goed op weg waren. ZE was zodanig naar de koopwaar aan het kijken dat ze de pijlen niet zag. Toen ik er een aanwees, en ook een vervolgpijl was ze gerustgesteld.
Het was een mooie zomerse tocht.
Puurs en Oppuurs doen we ook aan in de dodentocht. Wat IBIS kan en de dodentocht niet is ons langs landelijke paadjes doen wandelen. Dat charmeert me in deze wandeltocht van IBIS. 

Geen opmerkingen: