Gwy wandelt

donderdag 15 augustus 2019

Oogsttocht in het Land van Rhode.

De wandelsportvereniging van het Land van Rhode heeft een goede naam. Hun wandeltochten zijn natuurrijk en volgen onverharde wegen. Op de start en op de rustposten worden de wandelaars hartelijk ontvangen. Ook vandaag hebben ze hun naam eer aan gedaan.

Midden augustus is het de oogsttocht.
De startplaats was in Oosterzele.
Ik reed er met lijnbus 49 naar toe. Eens uitgestapt en op weg naar de startzaal werden we toch wel door een fikse regenbui verrast. Ik stopte onder een boom om mijn kawee aan te trekken.  En dan verder naar het industrieterrein waar zich de fuifzaal Den Amb8 bevindt.
Ik kon het niet nalaten te denken dat met zo een fuifzaal in een industriegebied er geen buren zijn om over nachtlawaai te zeuren. Overigens in de wandeling zelf waren we vrij onmiddellijk in het landelijke.

De wandelpijlen voerden ons langs landelijke paden en wegjes. Gelukkig niet te modderig. Het viel me op dat we veel langs zogenaamde trage wegen wandelden. De werkgroep Trage Wegen Oosterzele is zeer actief.
In een school met de naam De Appelaar hadden we de rustpost. In mijn geval zelfs twee keer.
In de lus vanuit Oosterzele Dorp zagen we veel bunkers. Het verwonderde me dan ook niet dat ik zeshoekige bordjes zag met het opschrift Bunkerwandelroute.

Ik ontmoette verschillende medeclubleden op deze tocht.
Mijn medeclublid René heb ik niet ontmoet. Hij was er wel.
Nu kan ik naar zijn fotoreeks kijken. Jij ook ? Klik hier.