Gwy wandelt

zondag 18 augustus 2019

Wondelgem wandelt

Vandaag was het weer een rijke keuze aan wandelingen. Ik had een top drie samengesteld. Uiteindelijk koos ik voor een wandeltocht in het Gentse.
De vereniging Wondelgemse Wandelvogels bestaat 50 jaar. Zij wandelen gewoonlijk in groep. Eén keer per jaar richten ze een wandeling in met vrije start.
Dat was mijn doel vandaag.
Het was nogal een eigenzinnige wandeling. Niet uitgepijld. De weg werd beschreven aan de hand van foto's.
Ik schreef me in voor de 16. Daarbij kreeg ik dan 2 pakketjes foto's. Eentje voor de lus van 12, en eentje voor de lus van 4.  Ik besloot eerst de 12 te stappen.
Jammer genoeg regende het wat. Ik prees mezelf gelukkig dat ik een plastiek hoesje bij had om de  weg beschrijving in te stoppen .
Zo vroeg in de morgen wandelden er niet veel mensen het traject dat ik gekozen had. Het bleef ook maar miezeren. Mijn bril bedoomde gedurig
Ligt het daaraan ? In Mariakerke, aan wat we vroeger de berg noemden zag ik toch wel foto 23 over het hoofd en bleef ik het fietspad in aanleg volgen. Daar heb ik trouwens geen spijt van. We (=dat is ik, dat zijn ook verschillende wandel verenigingen) kiezen voor een doortocht door de Bourgoyen. Nu was ik dan ook hemels verrast dat naast dit natuur gebied ook heel wat moois te bewandelen is.
Maar ja ...?
Ik was van de route af. Dan maar de GSM op mijn mobieltje aangezet, en dan in Mariakerke na heel wat kilometers weer op de route aangesloten.
In Mariakerke  --- Foto 35 van 62 waren we dan --- hadden we een rustpost. Gezien het miezerige weer wou ik niet buiten zitten en binnen waren alle tafels bezet door kaarters. Ik stapte dan ook door.
In het tweede traject dan weer residentiële wijken.
In de tijd dat de Wandelvogels zich inrichtten was Wondelgem nog buiten op het platteland. Nu lijkt het me een stuk van Gent geworden. 
De tweede helft van de tocht bracht ons verder in de groene rand van Gent, langs residentiële wijken van Mariakerke weer naar Wondelgem.

Voor wat foto's die ik met mijn GSM nam, klik hier

Geen opmerkingen: