Gwy wandelt

vrijdag 26 april 2019

Borduurwerk in de St.Baafskathedraal

Deze vrijdagmorgen had ik al veel touringcars gezien bij Sint-Jacobs. Veel toeristen bezoeken Gent.
Dat werd ik in de namiddag ook gewaar toen ik instond voor het onthaal in de St.Baafskathedraal.
Bij tijden was het soms luidruchtig. Mensen zijn onder de indruk van wat de hoofdkerk te bieden heeft en kunnen er niet over zwijgen.
Veel groepen jongeren zag ik de kathedraal bezoeken. Ik praatte met jongeren uit Canada en uit Frankrijk.
De bezoekers stelden me vandaag de gebruikelijke vragen.
Enkelen vroegen ook naar de kazuivels die nu in vitrinekasten hangen bij de zijkapel vlak bij de winkel. Dat is een tijdelijke tentoonstelling voor erfgoeddag op 28 april 2019. Klik hier voor meer info over deze met goud doorweven gewaden.

Geen opmerkingen: