Gwy wandelt

zaterdag 13 april 2019

Vervolg reisdag 3

Ontbijt
We bleven deze morgen lang aan de ontbijttafel zitten.
Iedereen was heel tevreden over hoe onze wandelvakantie tot nu toe verlopen was. De wandeling van gisteren was uitdagend en zeker een tocht om over na te babbelen.
Ook wisselden we heel wat ervaringen uit ons wandelverleden op.
Dwalen door het lieflijk stadje.
Na het ontbijt ging ieder zijn eigen weg. Ik besloot om eerst naar de weekmarkt te gaan om souvenirs te kopen en een cadeautje.
Ik kwam een van onze inrichters tegen. Die zei dat ik in de winkel van het kasteel zeker wat zou vinden.
Daarna bezocht ik de Laurentius kerk. Die bisschoppelijke kerk bracht mij wel onder de indruk. Morgen is het palmzondag. Er waren heel wat mensen bezig om de Goede Week voor te bereiden. Ik ga daar niet over vertellen. Wat daar te zien is, staat uitgebreid beschreven op hun website. Klik hier.
Dan een kop koffie gaan drinken in de Costa, een dubbele espresso. Het was in dat koffiehuis druk, gelukkig toch wel zitplaats.
Na de koffie nog even naar het museum. Het museum laat op beperkte ruimte heel wat over het verleden van deze stad zien.
Dan hield ik het voor bekeken. Nog even een winkel binnen om tandpasta te kopen, want ik had er geen meer.
Met mijn boodschappen dan naar de B&B waar ik verblijf.
De namiddag
In de guesthouse heb ik wat gerust en dan stapte ik weer naar het stadscentrum.
In de Broadstreet zag ik een etablissement dat er uit zag als een pub.
The Angel bestaat sinds de 16de eeuw. Het is nu een Spaans restaurant en wine bar. De versiering is overvloedig met dingen uit het boerenleven en de jacht.
Ik ben er blijven eten. Spaanse tapas in een Engelse stad lijkt vreemd.
Dan verder gedwaald.
Nog naar de pub The Church Inn. Ik trof er niemand van onze groep, en ben er dan ook niet gebleven. Dan naar The Bload Bay, ook een pub.  De man achter de toog vertelde dat de mensen van mijn groep net weg waren en naar links vertrokken. Ik heb ze echter niet gevonden.
Dan maar zachtjes mijn zaterdag afgesloten.
Deze avond ga ik niet meer weg.

Geen opmerkingen: