Gwy wandelt

zondag 14 april 2019

Vanuit Wales terug naar Gent

Zondag 14 april om 12 uur.
We namen afscheid van de lokale mensen, die ons zo een mooi programma aangeboden hebben.
Misschien zien we hen weer bij ons tijdens de 100 km van Ieper.
Allemaal de autobus in, en we waren weg om 12u30.
De terugreis verliep soepeler dan de heenreis.
Weer namen we een pauze in Beaconsfield. Nu kocht ik om te eten Thaise noedels. Wel pikant trouwens.
Daarna weer in de autobus richting Folkstone.
Bij het vliegveld Heathrow wel wat vertraagd verkeer.
Dan goed doorgereden tot aan de kanaaltunnel.
Daar de gebruikelijke formaliteiten en controles.Je komt zomaar niet Engeland uit.
Om 18u36 vertrok de shuttle waarin onze bus stond. Dat werden we gewaar door het schommelen en de oorsuizingen.
Om 20u05 kwamen we in Calais aan. (Dat is inclusief het uur tijdverschil).
Om 21u20 waren we in Ieper.
Einde van de reis. Afscheid nemen. Vaarwel vrienden allicht zien wij elkander weer op een of andere wandeling.
Nu moest ik nog de trein naar Gent nemen. Die zou er zijn om 22u16. Dan zou ik om 23u55 aan de Dampoort in Gent zijn.
Gelukkig kon ik met vriendelijke mensen in hun auto meerijden. Waarvoor hartelijk dank.
En daarmee ben ik nu al thuis.
Weer eens in eigen bed slapen. Mijn valies uitpakken is voor morgen. 

Geen opmerkingen: