Gwy wandelt

woensdag 3 april 2019

Weer in de Sint Baafskathedraal

Voor de onthaalploeg van de Gentse Sint Baafskathedraal is de winterstop voorbij.
Vanaf deze week zijn we weer present.
Ik zelf ben er de woensdag-  en vrijdag namiddag.
Vandaag dus voor de eerste keer in dit jaar 2019.
Het was aangenaam de kerkbedienden weer te ontmoeten. Dat zijn mensen die er voor gaan.
Het deed vreemd aan dat nu de sacristie en de crypte ontoegankelijk zijn. De werkzaamheden om een bezoekerscentrum in te richten zijn in maart begonnen. In 2020 zal dat klaar zijn.
Ook lette ik erop dat de godslamp nu in het hoogkoor staat.
Weer veel groepen kwamen op bezoek vandaag. Als onthaler heb ik bewondering voor de stadsgidsen die in verschillende talen aan de toeristen het verhaal van de kathedraal vertellen.
Er was op AVS een uitzending geweest waarop het event van de kunstenaar Kris Martin vermeld werd. Ik kreeg dan ook veel vragen in verband daarmee.
Het is een bescheiden tentoonstelling, ik heb dan ook veel mensen op weg moeten helpen.

Geen opmerkingen: