Gwy wandelt

maandag 9 juni 2014

Door de Gavers

Niet gehinderd door die onweersbuien met grote hagelstenen, kan ik op 2de Sinksen gerust op wandel.
Vanuit Schendelbeke vertrekt vandaag de Gaverswandeling van de Padstappers. De wandelclub uit Geraardsbergen heeft wandelingen uitgepijld voor 7, 10, 16, 22 en 32 km.
Het startlokaal is vlak bij het station. Ik kies voor de 16, want het is
al bijna 11 uur, en ik wil het niet te laat maken vandaag.
Je kent de Padstappers, en je weet welke paadjes zij in hun parcours steken. Als je bij hen gaat wandelen weet je op voorhand dat je na de tocht je schoenen zal mogen borstelen.
Ook vandaag brengt de tocht ons over leuke onverharde wegjes. In de afstand die ik gekozen heb, is de centrale rustmoment in Idegem.
Na de 2de keer dat ik daar mijn controlekaart laat afstempelen, is er maar 2,9 km te gaan.
De parcoursuitzetter heeft zijn scenario meesterlijk opgebouwd. Ik kom aan de Dender terecht en daar worden mijn wandelcollega's en ik overgestoken met een handbediend overzetbootje. Zo komen we dan in de Gavers terecht. Bij het verlaten van de Gavers hebben we dan nog een gratis bedeling. Velen laten zich de mystic goed smaken. En natuurlijk is er ook spuitwater en cola.
Vanaf hier is het geen kilometer meer naar het eindpunt van deze mooie tocht. De zon straalt heerlijk als ik de tocht beëindig.
Het was een stralende dag vandaag.
Voor mijn foto's bij Picasa, klik hier.

Geen opmerkingen: