Gwy wandelt

maandag 30 juni 2014

Gaardenier

In februari 2015 richt Euraudax Zelzate in Gent haar 25 kilometer voettocht in. Start zal weer aan de Dampoort zijn. We zullen andere stukjes van Gent laten zien. In het begin van de tocht trekken we over de Vrijdagmarkt richting Briel om dan over een nieuwe brug richting Wondelgem te stappen. Daarna gaat het langs de Westerbegraafplaats over een groen pad naar de Bourgoyen-Ossemeersen. Dat is zowat het 1ste derde van de tocht.
Roger had al de grote lijnen uitgezet. Etienne heeft al op de kaart wat meer details uitgewerkt. Ook voor mij is het nieuw, daarom wou ik dat eerste gedeelte al op voorhand verkennen, en dat heb ik vandaag gedaan.
Het parcours over de Gaardeniersbrug was totaal nieuw voor mij. Dat is een vroegere industriële site die nu totaal vernieuwd wordt. Ik heb dan ook van deze eerste verkenning genoten.
Meer nieuws over deze Euraudax-tocht zal volgen.

Geen opmerkingen: