Gwy wandelt

woensdag 25 februari 2015

De 5de macht

Gisteren ben ik dan het boek De vijfde macht van Pieter Aspe beginnen lezen.
De schrijver wist me meteen mee te nemen in de moeilijke misdaden die 'Van In' moet oplossen. We trokken door Brugge, Blankenberge en Sint-Martens-Latem. Afin  we sleepten ons er door want Van In had zijn knie bezeert en kon soms nauwelijks vooruitkomen.
De misdaadauteur wist telkens nieuwe situaties te creëren, en nieuwe verdachten op de proppen te brengen, onder  cwmeer Verhelst, die zelfdoding had gepleegd.
Ik zou het boek nog in één stuk uit gelezen hebben, maar ik had mijn avondmedicatie al genomen, en kon dan ook beter naar bed gaan.
Het vervolg met de verrassende ontknoping, heb ik dan ook deze morgen gelezen.
Het boek heb ik nu al naar de bib terug gebracht, en ik heb gelijk drie andere Aspes meegenomen. Ik heb van de spanning die hij weet te bereiken, genoten, en zal er dus allicht weer kunnen genieten.

Geen opmerkingen: