Gwy wandelt

zaterdag 28 februari 2015

In Tielt

Vandaag op deze laatste dag van februari koos ik om de krokussentocht van de Watewijstappers te bewandelen.
Ik had nog nooit in Tielt gewandeld, dat was een extra-reden om naar dat provinciestadje te sporen.
De startzaal lag vlak bij het treinstation, dat was voor mij wel zo gemakkelijk. We zaten trouwens met heel wat wandelaars op de trein.
Ook in de startzaal ontmoette ik al veel wandelkennissen. Ik schreef me in voor de 24. In feite zou het wat minder zijn. Wegens de overvloedige regens van de voorbije dagen hadden de inrichters enkele veldwegels uit hun parcours moeten schrappen.
De 24 bestond uit 4 trajecten.
Het eerste traject liet ons vooral het stadje zien: het belfort, het klooster van de minderbroeders, aandenkens aan het begin van de chemische strijd in de 1ste wereldoorlog, en de bevrijding van de tweede wereldoorlog, mooie beeldhouwwerken.
Het tweede traject bracht ons door het platteland naar Pittem. Het land was groen. Veel prei onderweg trouwens.
Op de rustpost plezierde het me dat wandelkennissen nu medewerker waren, waarbij ik van een heerlijk soepje kon genieten.
Als derde traject stapten we ginder een plaatselijke lus langs de bufferbekkens. Puur groen.
Het vierde traject bracht ons weer van Pittem naar Tielt.
Eens aangekomen ontmoette ik J&J, en ik kon met hen terug naar Gent rijden. Hiervoor mijn dank.

Het was de eerste keer dat ik in Tielt kwam wandelen, maar het zal niet de laatste keer zijn.

Geen opmerkingen: