Gwy wandelt

donderdag 5 februari 2015

Middagje Zelzate

Het was een rare dag vandaag.

Deze morgen was op de Lousbergkaai in Gent, bij De Horizon de Tai Chi oefening weg gevallen. Ik had er nochtans naar uit gekeken. Ben ik nu van de griep af, en doet mijn linkerbeen minder pijn, zijn er nu enkele van mijn collega's die ziek zijn. Elk zijn beurt lijkt me.
们祝愿快速恢复Tai希腊字母 
Ik wens hun, en onze leraar,  beterschap, en hoop dat we volgende week wel kunnen samen komen. 

En deze middag moest ik nog eens naar Zelzate.

Hoewel ik nu in Gent verblijf ben ik nog in verschillende kringen bestuurslid in Zelzate.
Ik volg die groepen nu niet meer van nabij.
Maar ...
Van de Euraudax-wandelgroep ben ik (mede-)inrichter, dat vraagt dan wel tijd en inspanning, misschien minder dan vroeger, maar ik wordt ouder en ben zo alert niet meer. Gelukkig zijn we met meer en kunnen we een 25 km blijven inrichten.
Van een ander bestuur mogen we niet eens een schrijven naar de gemeente of de provincie sturen, zonder dat mijn handtekening er ook op staat. 
Van een VZW, waarvan ik bestuurslid ben, bleek de bank er op te staan dat mijn handtekening op bepaalde documenten staat. Dat was de reden om nog eens naar Zelzate te komen. 
De betrokken documenten heb ik deze middag gelezen en gehandtekend. Dat komt dus wel in orde, anders kan de VZW geen betalingen meer uit voeren.

Mijn verblijf is nu in Gent, maar ik heb in Zelzate goede tijden gehad, en mijn hart voelt nog altijd voor die gemeente aan het kanaal Gent-Terneuzen. Ook al sta ik nu nooit meer voor de brug. 

Afin, om dit berichtje te besluiten, ga ik verder om de Gentse Euraudax uit te werken. Het eerste traject staat nog niet op punt. Het vervolg, de laatste kilometers,  wel. 

Geen opmerkingen: