Gwy wandelt

zondag 20 december 2015

Email amaai!

Iedere ochtend drink ik mijn koffie uit kopje van blauwe email. In het MIAT is er net een tijdelijke tentoonstelling over email. De tentoonstelling draagt de naam Amai email. 
Let op het gaat hier niet over e-mail, elektronische post, maar over de met gekleurd glas bedekte metalen voorwerpen. 
Ik had er zal een lovend berichtje van een facebook kennis over gelezen. Dat was een reden om er naar toe te gaan.
De tijd van de email is voorbij, weliswaar nog niet helemaal. Je kan nog altijd emaillen voorwerpen kopen. 
Wat er in het museum getoond wordt komt oudere mensen geweldig bekend over. reklameborden, gebruiksvoorwerpen, straatnaamborden werden in email gemaakt.
Ik maakte tevens gebruik om nog eens uitgebreid de vijfde verdieping van het museum te bezoeken. Ik heb namelijk horen vertellen, dat die verdieping een tijd dicht zal zijn wegens herstellingswerken. Het  regent er binnen. 
De tentoonstelling over email is een tijdelijke tentoonstelling. Klik hier voor hun info.

Geen opmerkingen: