Gwy wandelt

zaterdag 28 januari 2017

Kom je van de brouwerij ?

Kom je van de brouwerij ?
Dat was nu wel een vraag die ik kreeg toen ik deze namiddag in Ertvelde op bus 55 stapte.
Maar nee. Ik kwam niet van de brouwzaal van Van Steenberge, die dit weekend open deur houdt.
Ik kwam van een kwartelwandeling uit Oosteeklo. Daar hadden we als doetjes de 24 bewandeld.
Als stadsmens ben ik wel blij om zo in het open landschap te wandelen, ook al was het deze keer hoofdzakelijk over verharde wegen.
Het is trouwens altijd plezant om bij de eigen wandelclub te wandelen. Dan kom ik zoveel kennissen tegen, medeleden en wandelaars uit andere clubs. Altijd goed voor een babbel.
We waren vandaag met twaalfhonderd wandelaars. Tweehonderd daarvan waren Kwartels. Ook de Florastappers lieten zich goed  zien. Die Gentenaars waren er met bijna 100.
Daarnaast mocht ik verschillende internationals ontmoeten, daarmee bedoel ik wandelvrienden die in het Spaanse land of in het Jordaanse Wadi Rum zich ook graag bewegen.
En natuurlijk ook in het Meetjesland. Ik hoorde 'Ik sta op wacht' en de commentaar was 'Ja we lezen ook je blog' en je kon zo maar niet uit Thailand vertrekken.

Geen opmerkingen: