Gwy wandelt

zondag 1 januari 2017

Stupa's en tempels

Deze middag bezochten we de stad Luang Prabang, de voormalige hoofdstad van Laos, waar we nu een paar dagen logeren.
Met onze volledige groep bezochten we een tempel Wat Xieng Thong. Dat is een bijzonder mooie tempel. Een gebouw ervan biedt plaats aan de draagberrie van een koninklijke urne. De urne alleen al is groter dan een volwassen man. Zo een houten constructie imponeert wel.
Daarna kon iedereen naar eigen zin, meer tempels bezoeken, winkelen, of het gewoon gerust houden.
Zelf stapte ik eerst naar ons guest house om me te douchen en me te verfrissen, en mijn wandelschoenen proper te maken.
Dat gedaan, beklom ik vele trappen voor een bezoek aan Phu Si, de heilige heuvel, met veel stupa''s en buddha-beelden.
Daarna bezocht ik nog even de markt.

Geen opmerkingen: