Gwy wandelt

zaterdag 9 september 2017

Boterronde

Richting Diksmuide vanmorgen om de botertocht aldaar te stappen. Wandelclub 'De Tervaetestappers' richtte voor de 27ste keer de boterronde in.
Ik wist niet zo goed op voorhand voor welke afstand ik zou kiezen. De weersvoorspelling was niet al te best: veel regen. Uit het aangeboden gamma koos ik voor de 18, een wandeling van 18,6 kilometer.
Bewust had ik erop gelet dat de Ijzertoren in het circuit opgenomen was. Die bereikten we na zo een twee kilometer stadswandeling. Dan brachten de wandelpijlen ons via de frontzate. De wandeling ontvouwde zich tot een polderwandeling. Het was gemakkelijk stappen door het groene land in de Westhoek. Vijftig tinten groen. Ik vind het wel wat jammer dat bij met de camera van mijn mobieltje die kleurschakeringen niet kan weergeven.
Onze tweede rust was in Nieuwkapelle. Daar kocht ik een kom soep en at mijn boterham met varkensgebraad.
Het derde traject deed St.Jacobskapelle aan. Als Santiago stapper heb ik wel wat met Jacobus. Er staat op het plein een mooi beeld van een pelgrim. De kapel was trouwens mooi versierd. Ik vroeg waarom. Het was voor een huwelijk.
De Ijzertoren kwam weer in zicht. Het einde van de tocht was in een tuinrijke buurt.
Het was een leuke tocht . We hebben hooguit 20 minuten regen gehad. Voor de rest zelfs een beetje zon.
Een reden waarom ik graag naar een wandeling van 'De Tervaetestappers' kom is dat er altijd live muziek is. Een mijnheer bespeelt er zijn toetsenbord. Van vele muzieknummers heeft hijzelf het arrangement uitgewerkt.

Geen opmerkingen: