Gwy wandelt

zaterdag 16 september 2017

In Wetteren

Je hebt zo soms van die dagen dat je niet weet welke uit de veel aangeboden activiteiten je moet kiezen.
Vandaag is het de dag van Odegand.
Het is ook de dag van de Coyendansfeesten.
De tocht van de slag van Landen had ik gezien het feest gisteren al laten vallen.

Nu wou ik toch naar Wetteren.
Daar is een bloementapijt aangelegd.
Thema is 'De Rechtvaardige Rechters' .
De heisa rond het bloementapijt vind ik wat over roepen. Ik heb meer genoten van het randgebeuren.
De verborgen tuin,
of de Keltische Boomhoroscoop. Voor degenen die het willen weten: Ik ben een den. wat staat voor een wijze pragmaticus.

Los van het Wetterse gebeuren ben ik wel naar de Coyendans geweest. De Coyendans is de koeiendans. Neem het niet letterlijk op.
Vandaag al voor de 26ste keer op de voormalige veemarkt te Gent.

Geen opmerkingen: