Gwy wandelt

zondag 10 september 2017

In de buurt

Zondag 10 september is er heel wat te doen.
Ook vlakbij waar ik verblijf.
Ik plande dan ook geen wandeltocht of een activiteit in het kader van Open Monumentendag.
Neen! Ik bleef in de onmiddellijke omgeving.

Na een uitgebreid ontbijt, een brunch om zo te zeggen, trokken we naar de dekenijfeesten in de St.Jacobsnieuwstraat. Ginder was een uitgebreide rommelmarkt. Muzikale bands stapten door de straat. Zij wisten het gezellig te maken. De verschillende winkels hielden braderij. Zaken die anders de zondag gesloten zijn, waren nu open. Verschillende kennissen en buren van me waren ook van de partij.


Nadien stapten we naar de Lousbergskaai. Het LDC De Horizon had vandaag haar open deur dag als aanzet naar de doemeeweek.
In de cafetaria was het gezellig babbelen met vele vrienden. Ik eindigde trouwens mijn namiddag hier met een koffie en een Berlijnse bol.
Verschillende groepen stelden hun activiteiten voor. Ik kon het niet nalaten om bij de groep bloemschikken een bloemstukje te kopen. Dat bloemstukje siert nu mijn flat.
In de ruimte waren ook de groepen Spaans. Dat zijn de Spaanse les, niveau 2, en de Spaanse conversatiegroep.

De zondag is de avondmis in de Sint-Jacobskerk om half zeven. Het was deze avond een mooie meditatieve viering. Na de dienst bracht ik onze oudste parochiane nog naar haar woning.

De avond sloot ik af met nog wat te eten in De Buffel. De Buffel is een horeca-zaak nabij de Sint-Baafsabdij.

Geen opmerkingen: