Gwy wandelt

maandag 4 september 2017

Kermis aan de Langelede

Het is altijd goed wandelen bij de eigen wandelclub. Ik ben lid bij De Kwartels. De wandelclub viert aan de Langelede te Wachtebeke mee kermis. Vanuit de feesttent zijn er wandelingen uitgepijld. Drie wandeltrajecten in klavervorm. Zo een wandeltocht houdt veel ontmoetingen in.
Ik was al te voet vanaf Wachtebeke dorp naar de Langelede gestapt. Zo had ik een drietal kilometer afgelegd om de feesttent te bereiken. Ik was er om 12 uur. Ik schreef me in, en babbelde nog met verschillende kennissen. Om half een kon ik dan beginnen wandelen. Ik koos eerst voor lus C, de oosterlus richting Ramonshoek. Die lus leidde ons over hoofdzakelijk verharde wegen door de open velden. Het is zo een traject dat vooral door de rolstoel wandelaars gewaardeerd wordt.
Terug in de feesttent kocht ik frietjes met een frikandel speciaal. Wandel kennissen kozen voor pannenkoeken.
Daarna koos ik voor lus B. Die begon in de bossen,  dan door meer open natuur en daarna  aan de Oudenburgse Sluis verder langs de Langelede.
Om mijn wandeldag te beëindigen stapte ik lus A. De wandeling doorheen het Kloosterbos is een zeer mooie. Dat weet ik uit vorige edities. Daarom bewaar ik de boswandeling voor het laatst. Ook vandaag dus. 

Geen opmerkingen: