Gwy wandelt

zondag 2 september 2018

Blauwe zondag

Met een blauw oog een zondag in Gent.
Hoewel mijn gezicht nogal gehavend is, kan ik toch niet binnen blijven.
Ik had een middagmaal beloofd in Nonna Stella, een Italiaans restauirant op het Oudburg. Maar het was dicht.
We zijn dan iets verder geweest, Bij Ristorante  L' incontro gingen we binnen.
Vrij nieuw, uitgebaat door een Italiaanse familie. Goed zitten en goed eten.
In de namiddag dan naar het Prinsenhof.
In het Prinsenhof is ooit Keizer Karel geboren. En vandaag was er rommelmarkt. Een grote rommelmarkt met honderden standhouders. De standhouders waarderen het dat er niet alleen kijkers zijn, maar ook kopers. Verschillende mensen die ik ken waren er. En dat was natuurlijk om hen goede dag te zeggen.
Ook de cafetaria in de binnentuin van het klooster van de karmelieten was gezellig. Een rustpunt.

Ik heb het verschillende keren mogen vertellen, hoe het komt dat ik een blauw oog heb. Ik wil het hier nog eens vertellen. Zaterdag op de 100 km mars te Doornik kwam ik op km 88 ten val.

Geen opmerkingen: