Gwy wandelt

zaterdag 8 september 2018

Boterronde

Op zaterdag 8 september had ik 2 wandelopties. Een was de Canadese Memorial March in Maldegem. Twee was de boterronde in Diksmuide.
Het werd Diksmuide voor de wandeltocht van de Tervaetestappers.
Samen met heel wat andere wandelaars stapten we iets voor 9 uur van de trein en wandelden we zo een goede kilometer naar de startplaats.
Ik twijfelde of ik de 21 dan wel de 30 zou stappen. Ik kon de beslissing voor mij uitschuiven want de 30 was de 21 plus een extra lus.
Ik kocht een chocolade melk en at eerst enkele boterhammen, want ik had vooraf nog niet ontbeten. En dan op stap.
Een eerste traject bracht de wandelaar door de Heernisse. Er is heel wat nijverheid daar en we stapten ook langs de kazerne waar in het voorjaar de Brandweertocht plaats vindt. De zon scheen. Het was leuk stappen.
De eerste rust was naast een politiebureau. Ik besloot enkel mijn controle strook te laten afstempelen en door te stappen.
Ik ontmoette daar ook een wandelkennis uit Oostende. We wandelden samen verder door de polders en langs de frontzate. We babbelen heel wat af. Op deze tocht door Kaaskerke bleef de Ijzertoren steeds in het zicht.  We stapten aan een tempo van zo een 6 km/uur.
Het was zo elf uur als we de tweede rust bereikten, een ontmoetingscentrum in Oostkerke.
Met het magnifieke wandelweer stapten we daar de plaatselijke polderlus. We hebben onderling heel wat gepraat en levenservaringen uitgewisseld.
Het verraste ons om een orthodox kerkje te passeren. De klokken luidden toen we het heiligdom benaderden.
De derde rust was weer in het ontmoetingscentrum Volcraven. We zijn daar wel een halfuur blijven zitten. Heel wat small talk met helpers en medewandelaars.
Het vierde traject bracht ons langs de Ijzertoren. Voor mij was dat de reden om in Diksmuide te wandelen.
Het was vandaag weer eens een heerlijke wandeling.

Klik hier voor wat foto's die ik met mijn mobieltje nam.

2 opmerkingen:

rene depuydt zei

U zal ons nog rapper oud doen worden Ghuy,8 november is pas over een maand !!!

Guy (= Gwy) zei

Oops, De fout is ondertussen verbeterd. Dank.