Gwy wandelt

zondag 26 augustus 2018

Kleitrappers bij de schapekoppen.

Wandelde ik gisteren in een streek die al dikwijls bewandeld heb, vandaag kies ik voor een voettocht die ik nog nooit gestapt heb.
Naar Lier
Daar richt de wandelclub De Kleitrappers haar Zimmertocht in. 
Vanuit het treinstation van Lier brengen blauwe pijlen mij naar een rustpost op 't Spui. Een mooie tocht over de vesten. In de sporthal kan ik de inschrijfformaliteiten vervullen. 
Ik krijg ook een papiertje mee hoe ik de splitsingspijlen dien te interpreteren. Die vertrekken immers vanuit een parochiezaal op de Mechelse Steenweg. En daar vertrek ik niet. Het zal voor mij de derde rustpost zijn.
Eerst nog een groene lus. Daarbij passeer ik nog eens een bouwwerk met verwijzingen naar schapekoppen. Wat zou dat zijn? (Ik weet het ondertussen. In een later traject van deze tocht lees ik het op een informatie bord.)
Na die groene lus pas stap ik richting startzaal. Het mooie traject brengt me langs een plek waar de Neten samenvloeien. Ook langs de Gommaarskerk.. Ik loop net te telefoneren, maar verbreek mijn gesprek om die bezienswaardigheid te bewonderen. 
Onverwacht loop ik nog over een plein waar net mensen met oude volkswagens samen komen. Ik heb zelf nog met zo een kevertje gereden. 
Wat voor mij het derde traject is, is voor velen het eindtraject.
Ik ontmoet veel mensen die nu pas hun wandeling starten in de tegengestelde richting. Dat is dan ook wat afbabbelen.
In de startzaal ontmoet ik een kennis die in Lier nog op de onderofficierenschool gezeten heeft.  Het volgend traject - voor hem het eerste, voor mij het laatste - leggen we dan ook samen af. 
En zo kom ik heel wat over dat stadje te weten.
Het was de eerste keer dat ik in Lier wandelde. Ik ga het zeker nog doen.
Klik hier voor mijn foto impressie

Geen opmerkingen: