Gwy wandelt

donderdag 2 augustus 2018

Uitstap naar Oostende

Op deze tweede augustus trokken we naar Oostende.
We waren uitgenodigd om een musical bij te wonen.

De trein deze morgen was overvol. Met die hitte zoeken veel mensen de kust op.
Ik kon gelukkig wel zitten. Een vriendelijk meisje, stelde zich recht en zei 'Mijnheer, zet je hier.'
Zelf ging ze in het gangpad zitten en wat op haar tablet spelen.
Het moet even van mijn hart. Zo vriendelijke jongeren verdienen een pluim.

In het station van Oostende hergroepeerde ons groepje zich.
Aangenaam langs de dijk wandelen en genieten van de frisse zeelucht.

Aan het Wapenplein splitste ons groepje weer voor het middagmaal. Er zijn ginder verschuillende restaurants.  Ik koos voor een garnalen salade, echte grijze garnalen met de hand gepeld en mooi opgediend. 

Nadien dan naar het kursaal. Daarvoor waren we tenslotte naar Oostende gekomen.
Ik verschoot van de grootte van de zaal. We waren ruim op tijd en zagen de zaal vol lopen.
Ik had rij 22 stoel 17. Zeer aangenaam. Open ruimte voor mij.
En dan begon de musical.     Flashdance.
Mens wat een dynamiek !!! Zingen, dansen, lichteffecten.

Na het dansspektakel hebben we nog een terrasje gepikt om dan de trein terug naar Gent te nemen.

Geen opmerkingen: