Gwy wandelt

woensdag 29 augustus 2018

Stropkestocht

Code geel was afgekondigd door het KMI. Zou ik wel gaan wandelen?
OMG, Het is toch vlakbij.
De Florastappers hebben altijd puike wandelingen.
Ik heb veel jeugdherinneringen aan Afsnee.
Dus toch de autobus naar Sint-Denijs-Westrem .
Ik schreef me in voor de tocht van 13 kilometer.
Inderdaad toen ik aan de tocht begon, begon het ook te regenen. Dus meteen de poncho aan.
De 13 km bestond uit 3 trajecten. Het eerste traject bracht ons door het parkbos. Ik genoot van de vele bloemen in de wegbermen.
Het tweede traject bracht ons langs het netwerk van trage wegen naar Afsnee.
Op de rustpost aldaar nam ik de tijd om wat te drinken.
Veel bekenden op deze wandeling trouwens, dus ook heel wat gebabbeld.
Toen ik de rustpost verliet was het opgehouden met regenen. De terugkeer van Afsnee naar de startzaal kon ik dan ook in het droge afleggen.
Het was geen lange tocht voor mij. Maar ik heb ervan genoten. Een stadsmens wandelt graag op de buiten.

Klik hier voor wat foto's.

Geen opmerkingen: