Gwy wandelt

zaterdag 25 augustus 2018

Boerenkermis

Een boerenkermis in Wervik op de Molenmeersen, daar horen verschillende activiteiten bij. Ook sportactiviteiten, zoals een wandeling.
WSV Wervik stond in voor de Mole Motentocht. Ik was er vorige jaar bij, en herinner het me als een mooie tocht. Het parcours dit jaar was niet hetzelfde, maar ik had vandaag dezelfde beleving als ik in mijn impressie van vorig jaar terug vindt.
Een wandeling op een boerenkermis is op de boerenbuiten.
Wervik was vroeger het land van de tabak. Nu lijkt het me eerder het land van de groenten. Maar geloof me. Ik heb wel een tabaksveld gezien.
Ik heb deze middag nog wat anders te doen, daarom heb ik vandaag voor een korte ochtendwandeling gekozen. Ik koos voor de 12  en had daar 2 uur voor nodig. Eerlijkheidshalve dien ik er wel bij te zeggen dat ik halverwege wel om mijn stempel geweest ben, maar geen rust genomen heb.

Mijn volgende ochtenwandeling is woensdag: de Stropjestocht van de Florastappers.
Mijn volgende kermiswandeling is op 3 september aan de Langelede, een tocht van de Kwartels.

Geen opmerkingen: