Gwy wandelt

vrijdag 10 april 2015

Hannelore of Jean-Marie?

De laatste weken ben ik in de ban van onderzoeksrechtster mevrouw Martens, en nog enkele andere mensen die de hoofdfiguren zijn in de misdaadromans van Pieter Aspe. Ik lees nu het ene boek na het andere.
Die schrijver neemt  de werkelijkheid als uitgangspunt, die hij met zijn inspiratie uitwerkt hij tot pure fascinerende plots. Totaal onverwachte situaties laten een lezer als ik niet los.
Het is fantasie. Hoe zou het er echt aan toe gaan?

Wel... Dat wordt verteld, dinsdag 14 april in de Prinsenzaal (Prinsenhof te Gent).
OKRA Academie Gent heeft een onderzoeksrechter op rust, de heer Jean-Marie Berkvens uitgenodigd.
Ik heb begrepen dat pijnpunten en kritiek over de werking van het gerechtelijk apparaat niet zullen uit de weg gegaan worden.

Jammer genoeg kan ik ze zelf niet bij zijn.  Ik ben dan in ItaliĆ«. Ik hoop achteraf wel de evaluatie en de terugkoppeling te vernemen.
En misschien moet ik eens uitkijken of Berkvens niet eens ergens spreekt waar ik wel naar hem kan luisteren. Suggesties zijn aanbevolen. In voorkomend geval stel een mail ik op prijs

Info over dinsdagmiddag: klik hier.

Geen opmerkingen: