Gwy wandelt

zondag 19 april 2015

Kwartelen in Zelzate.

Na al dat stijgen en dalen, hellingen, trappen, kuitenbijters die ik in Italië mee maakte, doet het deugd een gewone vlakke tocht in het platte land te maken.
Het waren vandaag de kwarteltochten, ingericht door 'De kwartels' de wandelvereniging waarbij ik aangesloten ben.
Ik was niet te vroeg opgestaan vandaag. (Mijn Italië reis weet je wel.)
Aan het busstation in Gent riepen enkele reigerstappers me toe: "Hé, wil je ook niet in Zelzate wandelen?" Natuurlijk wou ik dat. Samen met nog enkele andere wandelaars stapten we op bus 55. Wandelaars onder elkaar hebben altijd wat te vertellen.
Eens van de autobus gestapt wezen groene pijlen ons waar de startplaats was.
Ik heb nog in Zelzate gewoond, en het was nogal wat afbabbelen vooraleer ik aan de inschrijving toe was.
Uit het ruime aanbod van afstanden koos ik voor de 18.
Een mooie tocht. Snel waren we de bebouwing uit om dan langs de Nederlands-Belgische grens te wandelen door de polders. Op de eerste rust - die was in Wachtebeke aan de Langelede in een landbouwloods - at ik een 'stuute mee bloende' en dronk daarbij een goed soepje.
Dan volgde een lang traject, dat ons door het Kloosterbos bracht en dan verder langs een voormalige spoorweg (de dwarsliggers en sporen liggen er nog. Zie foto) - om ons door een boomrijk traject bezijdens Sidmar naar Sint-Jan-Baptist te brengen.
Na de afstempeling van mijn controlekaart en wat gebabbel stapte ik verder naar de startzaal.
Daar trof ik kennissen aan. De ene kennis is de andere niet. Sommige liggen iemand nauwer aan het hart, en dan doet het altijd plezier  hen tegen te komen.
De wandelclub had niet alleen voor een mooi parcours gezorgd, maar ook voor een heerlijk zonnetje.
Zo wil ik meer wandelen.
Voor een foto album van deze tocht klik hier. De reeks is van Clément.

Geen opmerkingen: