Gwy wandelt

maandag 15 augustus 2016

Halfoogst

Maandag 15 augustus, dat is halfoogst. Zo heet ook de wandeling van de 7 mijl-stappers van Moorsele. De wandelclub liet haar tocht beginnen vanuit Wevelgem, vanuit zaal Leyedaele.
Zomer in het land, wandelen is plezant, was het motto voor deze gezellige tochten langs de Golden River. 
Ik was er vroeg bij en koos uit de aangeboden afstanden voor de 27, dat was volgens het schema dat we kregen 27,99 km. Het werd een mooie zonnige tocht langs het Leiebos en doorheen privé terreinen.
Ik onthou vooral de doortocht door het kasteeldomein van De
Bethune. Ik vroeg me nog af of dat de Bethune zou zijn van de neogotiek in het Vlaanderen van de XIXde eeuw, en de stichter van de Sint-Lukas scholen. Ik vroeg er naar. Als ik het me goed herinner wat me verteld is., behoorde het kasteel tot een de Bethune die burgemeester was van Kortrijk, en waarvan de dochter in de senaat zat.
Het tweede dat me trof op de wandeling is de tocht rondom het vliegveld van Wevelgem, die mooi begon aan de Vlienderkouter, smalle paadjes in het verlengde van het vliegveld, met nog resten uit de tijd van WOII.
Het was een rustige wandeling, goed om buiten te zijn en de zomerse natuur op te nemen.
Voor mijn foto's klik hier.

Geen opmerkingen: