Gwy wandelt

zondag 29 december 2013

Eindejaarstocht

In Puurs op de laatste zondag van december, richtte de W.V.K. Puurs een wandeltocht in. De wandelclub kende ik niet, en dat was de reden om ginder eens naar toe te trekken. Het wandelgebied ken ik een beetje o.m. van de wandelclub KWIK uit Bornem, en ook van de Dodentocht.
Ik was afgesproken in de startzaal. Gelukkig had mijn wandelmaat al een inschrijvingskaart gekocht. Het was ginder aanschuiven door het vele volk. We vertrokken meteen voor de 24 km.
We trokken door Puurs en hadden een rustpost in Oppuurs. Ginder hadden we een extra lus. Ik dacht eerst dat de parcoursmeester het zich wat gemakkelijk gemaakt had en ons gewoon recht toe recht aan langs de spoorlijn liet stappen. Maar dat was te vroeg gedacht, hij had de tocht zo geregisseerd dat we dan ineens in de modderige veldwegen terecht kwamen. Zo werden onze wandelschoenen toch vuil.

Wat voor mij de tocht bijzonder maakte was de rust in de redoute van Puurs. Wat dat verdedigingswerk ooit moest beschermen, weet ik niet, maar nu is het een uniek natuuroord waar niet alleen de clubwandelaars maar zeker ook de natuurliefhebbers aan hun trekken komen.

Geen opmerkingen: