Gwy wandelt

donderdag 26 december 2013

Hanske zonder bril

Hanske had vandaag geen bril nodig
Donderdag 26 december is het 2de kerst. Een goede dag voor wandelclub Hanske de Krijger voor een wandeling in kerstsfeer. Hanske zag nogal wat volk afkomen. Veel volk om aan de 3de tocht van de Vier Kunststeden Trofee deel te nemen. In tegenstelling tot de 3 andere tochten van de Vier Kunststeden Trofee, kon je in Oudenaarde al voor de middag starten. De donderdag is het marktdag in Oudenaarde. Die markt is 's morgens, en zo kwamen velen al 's morgens af.
En dat deed ik ook. In de startzaal ontmoette ik mijn dochter en kleinzoon. We konden kiezen tussen 7, 11 of 14 kilometer. De keuze lieten we aan de jongste van ons trio. Hij koos voor de 11 km. Bij de inschrijving kregen we al gelijk een theelichtje mee. De sfeer was gezet.
We dwaalden wat langs de Schelde en trokken de binnenstad. We slenterden wat tussen de kraampjes en lieten ons naar de oude kern leiden. De wandelpijlen lieten ons langs het oudste café van Oudenaarde passeren. Maar we zijn niet binnen gegaan. We hadden een rust in een school in Leupegem. Vandaar hadden we wat meer natuur. Het bleef evenwel, zoals aangekondigd, een stadswandeling.
Voor mij bijzonder interessant, want mijn kleinzoon had eens voor school een werk over de verschillende monumenten van Oudenaarde moeten maken, en zo kon hij hij van verschillende beeldhouwwerken bijzonderheden vertellen. 

Geen opmerkingen: