Gwy wandelt

zondag 1 december 2013

Peter tussen de Kaailopers

Vandaag was het de Sinterklaastocht van de wandelclub "De Lachende Klomp". Sinds ze die in Moerbeke-Waas inrichten, ben ik er altijd bij.
Ook vandaag dus.
Bij aankomst trof ik al een Kaailoopster aan, en ze vertelde me dat er nog meer Kaailopers op komst waren. We besloten dan ook om samen te stappen. Dat draagt bij tot de vorming van ons team, ons team dat ook in 2014 de OXFAM-trailwalk wil stappen.
We kozen uit de verschillende afstanden voor de 20 km. De mooie tocht onder een heerlijk herfstzonnetje bracht ons eerst door het Heidebos. Een  fascinerend schouwspel van kleuren en schaduwen omgaf ons. Vele mensen die ook graag wandelen stapten op de zelfde paden. De rustplaatsen waren goed verzorgd. Iemand als ik kan het niet nalaten om bij mijn soep een broodje braadworst te nuttigen.
Tussen de vele bekenden die we tegen kwamen was ook Peter. Wie kent hem niet? Deze opmerkelijke wandelaar wou ook wel met een gedeelte van ons team op de foto. Zouden we nu met hem nog iemand gevonden hebben die aan de OXFAM Trailwalk wil deel nemen? Dat blijft voorlopig een vraag.
Zeker is het dat het bijna Sinterklaas is. Bij de start gaf de wandelclub ons een mandarijntje mee, en tot slot kregen we nog een pakje speculoos mee naar huis.

Geen opmerkingen: