Gwy wandelt

vrijdag 30 mei 2014

Nieuwe wandelschoenen

De oude zijn versleten.
Het paar dat ik mee had naar Compostela was al redelijk versleten. De zolen waren af gelopen en bovenaan was er een scheur in. Ik heb die schoenen dan ook afgedankt en in Santiago achtergelaten.
Dinsdag had ik andere wandelschoenen aan. Ook die hadden al hun beste tijd gehad. Toen ik door een plas liep kwam het regenwater langs de onderkant naar binnen, en had ik toch natte voeten.
Dus toch maar nieuwe kopen. Om niet te veel geld uit te geven. nam ik woensdag de autobus naar Lochristi om in de Koodza een paar waterdichte goede stapschoenen te kopen.
De Koodza bleek nu een andere naam te dragen: 'Decathlon easy'. De winkelschikking is wat veranderd, maar de prijzen blijven laag. En nu ik het wat zuiniger aan moet doen, moet ik daar tegenwoordig op letten. 
Dus als er regen voorspeld is zal ik mijn nieuwe wandelschoenen aan doen, en als het droog zal blijven, verslijt ik mijn oude verder.

Overigens om te weten wat een goede wandelschoen is, herbeluister de uitzending op Radio 2, klik hier

Geen opmerkingen: