Gwy wandelt

donderdag 29 mei 2014

Onze Lieve Heer Hemelvaart

O.L.Heer Hemelvaart is voor velen gewoon een vrije donderdag. Een interessante dag die door op de vrijdag te bruggen, kan uitgebouwd worden tot een extra lang weekend.
Voor katholieken als ik heeft het ook nog een religieuze betekenis. Maar daarover ga ik het nu niet hebben.
Hoe zag nu mijn dag eruit vandaag?
Wel :
Vanmorgen heb ik eerst mijn fotoreeks van de Camino Inglés afgemaakt, en even deze tocht in een blogbericht gecapituleerd.
Daarna heb ik nog een poging ondernomen om mijn belastingsbrief in te vullen. Dat viel tegen. Jaren heb ik dat via Tax-on-Web gedaan, en nu moet ik door omstandigheden weer de papieren versie gebruiken. Afin, ik ben toch een eind gevorderd, maar tegen het middageten ben ik er mee gestopt.
Na het middagmaal was ik als onthaler in de Sint-Baafskathedraal. Het was er druk. De tijd vloog voorbij. Heel wat geïnteresseerde bezoekers.
Voor de misviering ben ik dan naar de Sint-Jacobskerk geweest. Daar is de H.Mis om 18 uur..
Al met al was het dus laat om avond te eten. En zo subiet ga ik nog wat lezen. Ik ben dan in Barcelona, in de schaduw van de wind. Je begrijpt allicht dat ik daarmee een meesterlijk boek van Carlos Ruis Zafón bedoel.

Geen opmerkingen: