Gwy wandelt

donderdag 1 mei 2014

Weer een 100

De 100kmGildentocht vanuit Schaffen is gestapt. Om 16u31 kwam ik de Gildenzaal binnen.
Het was een test voor mij. Zou ik nog een 100 kilometer kunnen stappen?
Ik had weliswaar dit jaar al 2 100 km's gestapt. Maar de 3de 100 km die ik dit jaar wou stappen liep niet goed af.
Ik struikelde en kwam in de modder van een Schelde arm terecht. Met een ambulance ben ik dan naar de spoed gebracht. Daar werd ik gelukkig al na een uurtje ontslagen. Eens opgewarmd bleek ik niets te mankeren. Dat was eind februari.
In maart wou ik mijn 2de gouden arend behalen. Daarvoor moest ik dan een afstand van 75 kilometer afleggen. Het schoot toch wel in mijn rug zeker! Het is dank zij de steun van andere wandelaars die me aan de arm namen dat ik de eindmeet gehaald heb. Waarvoor mijn dank. Het aandenken voor mijn 2de gouden arend heeft een mooi plaatsje nu op mijn schoorsteenmantel.
Maar ik zat met mijn rug. De apotheker beval me een gel aan. Daarmee moest ik dan telkens mijn onderrug en heup inwrijven. Maar ... Ze zei ook dat als de pijn niet op 3 weken verdwenen zou zijn, ik zeker naar de dokter moest gaan.
Tegen dat de 2 keer 100 km van HOBOHEM zou doorgaan, was de rugpijn nog niet weg. Ik heb me daarvoor dan ook afgemeld. Gelukkig maar, want op de dag dat die zou doorgaan, hield hevige pijn me aan mijn bed gekluisterd. De zondag was alles precies over en kon ik weer wandelen.
Ik hield me echter aan afstanden van plus minus 20 kilometer.
Dinsdag dan bij de dokter, liet ik mijn rug controleren. Hij voelde hier, en drukte daar. Ik had geen pijn meer, en de huisarts zei dat ik gerust kon wandelen.
Woensdag dus naar Schaffen. De Gildentocht zou de test worden. Kan ik nog een 100 km stappen? Zou ik moeten opgeven?
Het resultaat ken je. Ik heb de tocht vrijwel moeiteloos uit gestapt.
Zo een lange afstand blijft een zware tocht. Deze keer is er iemand anders naar de spoed moeten gebracht worden. Ik zal niet zeggen wie, want iedereen kent haar.
Voor mij was alles dus OK, en ik kijk al naar een volgende 100 km uit.

Een verslagje van de 100km Gildentocht zelf publiceer ik in een afzonderlijk bericht.Klik hier

Geen opmerkingen: