Gwy wandelt

zaterdag 9 januari 2016

1516 wandelaars

De Lachende Wandelaars van Aalter mochten op zaterdag 9 januari  een vijftienhonderd wandelaars welkom heten. Het was de dag van de Aalterse wandelmarathon.
Bij die wandelaars waren we ook. We opteerden om de 42 km te stappen. Die telde 4  rustposten. Het waren telkens flinke trajecten daartussen. De wandelpijlen brachten ons eerst naar Sint Maria Aalter.  Ginder hadden we 2 plaatselijke lussen. Zelf kon ik het meest de passages langs de bossen waarderen. Mijn wandelmaat prefereerde de macadam en beton. In mijn ogen had hij de verkeerde schoenen aan om door modder en slijk te stappen.
Naar het einde toe stapten we naar de rustpost in de Aalterse sporthal. In dit traject trokken we door het Hooggoed, naar mijn bescheiden mening het hoogtepunt van deze tocht.
Maar het werd laat en de dagen zijn nog  kort. Ik had echt geen zin om in de duisternis te wandelen. Daarom kozen we voor het laatste traject voor de 2,8 km en niet voor de 8,2. Zo knipten we een uur uit onze vooropgezette tocht weg. In plaats van de geplande 42 km stapten we 37 km.
De wandeling zelf hebben we in alle rust kunnen afleggen. Steeds plaats om te zitten en goede bevoorrading op de rustposten. Toen ik de cijfers van het aantal deelnemers zag, kon ik het bijna niet geloven. 1516 deelnemers. Toch hebben we steeds in alle rust kunnen stappen. We hadden blijkbaar steeds de rustige momenten in de wandeling.
We hebben genoten. 

Geen opmerkingen: