Gwy wandelt

donderdag 10 maart 2016

Kracht

De donderdag is mijn HORIZON-dag.

Deze morgen Tai-Chi oefeningen. Onze instructeur Jiabin Wang, benadrukte in deze les de kracht. Hij had vast gesteld dat het met de 'forms' redelijk goed is in onze groep, maar dat er aan de 'force'  nog heel wat te verbeteren is. Ik begon nog te denken aan 'May the force be with you'. Maar dit terzijde. Tai Chi is een bewegingskunst die tenslotte van oorsprong een Chinese gevechtskunst is.

Zoals vrijwel iedere middag eet ik in De Horizon. Iedere dag is er een andere maaltijd. Je kan niet kiezen. Het is geen restaurant. De dagschotel is altijd lekker. Deze middag cordon blue met erwtjes en gebakken aardappelen.

Na de maaltijd bleef ik nog zitten om de krant te lezen. want om 14 uur kwam de surplusgroep die ik mee begeleid samen. Vooraf had ik nog met de sociaal assistent een gesprek met hoe we de activiteiten verder in het jaar aanpakken. Er zijn aspecten die ik niet beheers, dan is ook de inschakeling van andere vrijwilligers nodig. En het staat als een paal boven water dat we de surplussers activiteiten moeten kunnen aanbieden waaraan ze wat hebben, en die ze graag willen doen.

Deze middag heb ik er een spelmiddag van gemaakt. Domino wordt nog altijd graag gespeeld.

Geen opmerkingen: