Gwy wandelt

zaterdag 5 maart 2016

Wandelaars & fietsers aan de Lieve


Vannacht heeft het lichtjes gevroren, en het belooft een mooie dag te worden. Met plezier nam ik dan ook de tram naar Evergem. We waren met een drietal uit het wandelteam De Doetjes tegen 9 uur in Het Vurstjen afgesproken. We zouden meewandelen in de MPI-tochten van de WAK.
De MPI-tochten vormen trouwens een vaste waarde in mijn wandelagenda.
Het werd een heerlijke lentetocht. Hier en daar was er weliswaar nog een vliesdun ijslaagje op de waterplassen. We wandelden van Het Vurstjen naar Belsele. In de Heksenketel hadden we onze rust. Ik kan er niet aan doen. Maar een rust in het café De Heksenketel geeft een toegevoegde waarde aan de tocht. We waren er niet alleen. Een Ertveldse wielerclub had er ook zijn rustpost voorzien.Buitensporters onder elkaar. Gedeeltelijk liepen onze routes trouwens samen. Hun bepijling was van een andere kleur dan de onze. We konden dan ook op ons traject blijven en langs het park met de zonnepanelen stappen, Vanaf het rabot aan de Brugse Vaart volgden we een eind de Lieve, om dan weer richting Belsele te stappen. Onze tweede rust hadden we ginds in een schooltje.
En van die tweede rust maakte we dan een traject doorheen op het einde Evergem Dorp om zo weer in de school voor buitengewoon onderwijs te belanden.

Je kan me dus geloven als ik vertel dat de MPI-tochten op mijn agenda blijven staan.

Gewoonlijk zet ik geen foto's meer op het internet. Nu heb ik het toch gedaan om photos.google.com uit te proberen. Voor mijn foto's klik hier
Voor de foto's van een clubgenoot van mij klik hier.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Beste Ghuy,
De foto van de doetjes is verloren gegaan achter de aandamping!!!!
Rene.