Gwy wandelt

dinsdag 1 maart 2016

Weekje Griekenland

Zo op het einde van februari naar Athene. Het hoogseizoen is nog niet bezig. Het is er wel een stuk warmer dan hier. Ik maakte er een rustige week van. Geen lange trektochten, geen tours naar andere  Griekse steden. Gewoon wat zwerven in de Griekse hoofdstad en iedere dag een bijzondere activiteit, met name een museum bezoek.

VR 19 feb dag 1: de vertrekdag   KLIK
ZA 20 feb dag 2: naar de ruïnes op de Akropolis   KLIK
ZO 21 feb dag 3: naar het Akropolis museum   KLIK
MA 22 feb dag 4: naar de agora   KLIK
DI 23 feb dag 5: naar het archeologisch museum   KLIK
WO 24 feb dag 6: naar het Byzantijns museum   KLIK
DO 25 feb dag 7: met de teleferik   KLIK
VR 26 feb dag 8: de dag van de terugkeer.   KLIK

Foto's van de bezienswaardigheden zijn er genoeg op internet te vinden. De verschillende musea hebben hun eigen internetsites, met telkens ook een vertaling in het Engels. Wil je een en ander van de Helleense cultuur lezen, dan is er in het Nederlands genoeg op de wiki te vinden.
In mijn blog wil ik alleen maar mijn persoonlijke tijdsbesteding en impressies weer geven.
Klik daarvoor op een van de links hierboven.
Voor mijn persoonlijk fotoverhaal, klik hier.

2 opmerkingen:

rene depuydt zei

Daarnet Uw fotos bekeken en commentaren per dag gelezen,blijkbaar zeer genoten van Uw week Athene!!
Grtn,Rene.

Unknown zei

Mooie fotoreportage !!!