Gwy wandelt

vrijdag 30 september 2016

Reik elkaar de hand

9 oktober 2015
Morgen in de vroegte vertrek ik met de autobus om de camino te stappen. Vorig jaar bracht de Camino del Norte ons gezelschap naar Ribadeo. Daar zullen we dit jaar starten. Om onze laatste etappe af te leggen.
Elders heen gaan betekent ook afscheid nemen.
Deze morgen was dat van onze groep van de Sint-Jacobskerk. Een mooi afscheid onder het lied van Sint Jacob, gezongen door onze oudste parochiaan.
In het LDC nam ik deze middag afscheid van mijn disgenoten. Dat was meer in het bijzonder van een tafelgenote van mij. Het was een dubbel afscheid, want zij gaat volgende week haar seniorenflat verlaten om naar een woonzorgcentrum te gaan. Wij zullen elkaar dan ook niet meer ontmoeten.
Voor de tocht naar Santiago heb ik al wat euro's om kaarsen te ontsteken, en intenties mee. Deze namiddag kreeg ik er van collega-vrijwilligers er nog bij.

Geen opmerkingen: